.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري همايش بزرگ سرمايه‌گذاري در گلستان

معاون عمراني استاندار گلستان برگزاري همايش بزرگ سرمايه‌گذاري در اين استان در مهر ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، عبدالرضا دادبود در جلسه كارگروه گردشگري استان گلستان اظهار داشت: در اين همايش بسته‌ها و پكيج‌هاي سرمايه‌گذاري به صورت آماده و با طي مراحل قانوني و كسب مجوزهاي لازم به سرمايه‌گذاران ارائه مي‌شود تا پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري استان سريعاً اجرايي شوند.
وي همچنين تصريح كرد: تصويب طرح جامع گردشگري سد مخزني زرين‌گل (كبودوال)، زمينه‌هاي لازم براي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي گردشگري آبي استان گلستان را در راستاي جذب گردشگر و توسعه گردشگري استان فراهم مي‌آورد.
رئيس كارگروه گردشگري استان گلستان از طرح جامع گردشگري سد مخزني زرين‌گل به عنوان پروژه‌اي كه ظرفيت و توان بهره‌مندي از ظرفيت آبي موجود در اين استان را دارد، ياد كرد و افزود: اجراي اين پروژه در استان مي‌تواند ضمن درآمدزايي، به رونق گردشگري منطقه كمك كرده و گردشگران بيشماري را به اين استان فراخواند.
وي با اشاره به تفاهمنامه همكاري شركت آب منطقه‌اي استان گلستان و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان در زمينه بهره‌مندي از ظرفيت منابع آبي استان در توسعه صنعت گردشگري استان، به ظرفيت‌هاي فراوان قابل بهره‌برداري موجود در اين استان اشاره كرد و تغيير نگرش در ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري استان را در توسعه استان موثر دانست.
معاون عمراني استاندار گلستان همچنين بر استفاده از اين قابليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي ويژه در گلستان تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه امسال به نام سال جهاد اقتصادي نام گرفته، نسبت به سرمايه‌گذاري در اين استان و بهره‌مندي از توان بخش خصوصي در اين راستا برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي صورت گرفته و با حمايت‌هاي لازم از سرمايه‌گذاران، زمينه‌هاي تحقق توسعه اقتصاد استان فراهم ميشود.
دادبود از پرونده ثبت جهاني برج قابوس به عنوان بزرگ‌ترين پروژه و افتخار استان ياد كرد و اظهار اميدواري كرد: با ثبت اين اثر ارزشمند در سال جاري كه تنها اثر ثبت جهاني در شمال كشور است، شاهد تحول در صنعت گردشگري استان باشيم.
معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان نيز در اين جلسه ضمن اشاره به برپايي هفت جلسه كارگروه گردشگري استان در سال گذشته، بر اجرايي شدن 37 مصوبه از 38 مصوبه اين كارگروه در سال 1389 اذعان داشت و گفت: كليات طرح‌ها و پروژه‌هاي گردشگري دراين كارگروه مطرح مي‌شود و جزييات موارد در كميته فني گردشگري مورد بررسي قرار ميگيرند.
محمداسماعيل عسكري با اشاره به تاييد و اجرايي شدن 30 مصوبه سال گذشته در كميسيون فني اين كارگروه، اظهار اميدواري كرد كه با تاييد طرح‌هاي گردشگري در سال جاري، زمينه‌هاي لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري متعدد فراهم شده و صنعت گردشگري گلستان رونق يابد.
معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، نيز در اين جلسه گفت: با توجه به ضرورت توسعه و رونق گردشگري در آسياي ميانه و جذب گردشگران از كشورهاي همجوار به اين استان، بر طرح اقامت اكيد اين گردشگران در هتل‌هاي استان تاكيد كرد تا بدين طريق به رونق هتلداري استان كمك شود.
علي مومني همچنين با اشاره به وجود 24 پانسيون در استان گلستان افزود: با توجه به اين كه اين واحدها اكثرا استيجاري هستند، دريافت عوارض از اين واحدها نياز به بازنگري دارد تا دريافتيهاي از اين واحدها قانونمندتر شود.
وي در راستاي واگذاري مهمانسراهاي دولتي به بخش خصوصي نيز با توجه به دستور كار دولت، بر شناسايي اين واحدها و برنامه‌ريزيهاي لازم براي واگذاري آنها به بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت: بر اساس ماده 145 قانون اساسي مبني بر واگذاري ميهمانسراهاي دولتي به بخش خصوصي اجراي اين طرح و تغيير كاربري اين ساختمان‌ها به تاسيسات گردشگري ضروري است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.